Piernikowy domek- Lichotka

Kolejny rok, kolejna piernikowa Lichotka. Domek pochodzi z książki "Dożywocie" autorstwa Marty Kisiel (polecam wszystkie jej książki całym serduchem). Tworząc szablon inspirowałam się głównie wizerunkiem Lichotki przedstawionym na okładce książki. 

Domek wykonany został w całości z piernika z tego przepisu. Udekorowałam go lukrem królewskim i posypałam jadalnym brokatem. Okna powstały z rozpuszczonych landrynek, metoda taka jak np. przy tych ciastkach. Wewnątrz budowli umieściłam lampki choinkowe.

Macki widoczne po prawej stronie Lichotki należą do Krakersa, pradawnego stwora i świetnego kucharza. W jednej z nich dzierży pieróg, dzielnie broniąc go przed bandą głodnych domowników. Kolejny pieróg schował się na parapecie po przeciwnej stronie domu- poluje na niego kotka Zmora wyglądająca z okna. Z tyłu schowało się Licho- anioł stróż Konrada Romańczuka, głównego bohatera książki.










Wzór domku z piernika rozrysowałam sama, na podstawie stworzonej wcześniej makiety. (dla ciekawskich- na laptopie w tle "Wikingowie" ;D)



Jako iż domek z piernika uważam za rękodzieło, pracę zgłaszam do wyzwań:


❄ Ośnieżony domek idealnie wpisuje się w temat wyzwania "biały puch"  ❄


Z racji właściwości piernikowego ciasta ma ono kolor jak na piernik przystało, 
ale wszystkie dekoracje wykonałam białym lukrem! ⛄





Komentarze

  1. Jaki on przepiękny! Uwielbiam robić piernikowe domeczki :)

    Dziękuję za udział w wyzwaniu bloga Kreatywnego Świata Pasji.
    Domi

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęka mi opadła i nadal zbieram ją z podłogi. Domek jest zachwycający. Dziękuję za udział w wyzwaniu bloga kreatywnego Świata Pasji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wielkim wrażeniem. Swietnie wykonany, nie przypuszczałam, że z piernika, myślałam, że z papieru. Podziwiam! Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Kreatywnym i sklepu Świat Pasji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny! Dobrze, że piszesz o co chodzi z mackami, bo przez chwilę zwątpiłam, czy dobrze widzę ☺❄Dziękujemy za udział w wyzwaniu Świata Pasji ❄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Fakt, piernikowe macki to dość niecodzienny widok :D

      Usuń
  5. Piękna praca. Bajkowy domek :) Dziękuję za udział w wyzwaniu Tworzę w jednym kolorze.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty